icon_menuBijwonen

Waarom is de Tour de France winnen niet meer belangrijk voor sponsors?

Economie
Wereldwijd besteden bedrijven elk jaar miljarden aan het sponsoren van sportwedstrijden. En nu komt KU Leuven-sportmarketeer Wim Lagae ons vertellen dat die bedrijven het niet belangrijk vinden of hun sporters winnen. Vreemd is dat. Zijn de verliezers dan stilaan de grote helden waar iedereen naar opkijkt? Of hebben die begrijven gewoon geld te veel, professor Lagae?
prof. dr. Wim Lagae

Over prof. dr. Wim Lagae

Toen Wim Lagae eindelijk door had dat zijn enthousiasme als wielrenner zijn talent overtrof, trok hij naar Antwerpen om er Toegepaste Economische Wetenschappen te studeren. Na zijn doctoraat in Leuven koesterde hij opnieuw zijn sportverslaving. Hij smeet zich in het piepjonge domein van de sporteconomie en -marketing en speldde als tijdrijder en coureur opnieuw rugnummers op. Aan de KU Leuven doceert Wim Lagae (sport)marketing, zowel aan de managers als aan de sportwetenschappers van morgen. Zijn handboek sportmarketingcommunicatie is een klassieker in opleidingen sportmanagement in Nederland en Vlaanderen. Hij vindt het een prettig vooruitzicht om, van op de zalige zijlijn, de woelige business van kijksporten te blijven bestuderen en de sportwaan van de dag te doorprikken. Maar die zijlijn is ook relatief, want intussen dreef zijn midlifegevoel hem richting triatlon.

We krijgen steun van: